Termenul de examinare a unui dosar durează orientativ 2-3 ani de zile în dependență de actele care au fost în dosar.
În termen de 6 luni de la data comunicării ordinului preşedintelui ANC de acordare sau redobândire a cetăţeniei române, persoanele care dobândesc sau redobândesc cetăţenia română vor depune jurământul de credinţă faţă de România.
Din câte cunoaştem, nu există nici un criteriu legal sau oficial de prioritate a acordării cetăţeniei române. Aceste informaţii fie sunt doar zvonuri, fie doar anumite presupuneri, fără nici o bază care să le adeverească.
Da. Paşaportul român se perfectează la orice Consulat al României din străinătate. Detalii puteți găsi pe siteul fiecărui consulat. (de ex. pentru Trieste: http://trieste.mae.ro/node/970)
Cererea de eliberare a unui Certificat de cazier judiciar se poate depune la Comisariatele raionale de politie sau direct la Direcţia informaţii şi evidenţe operative din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.Direcţia informaţii şi evidenţe operative se gaseste in mun. Chisinau, str. Iacob Hîncu 3. Termen de executie: 1 zi și 10 zile
După apariţia în ordinul ANC, trebuie să depuneți jurământul în termen de 3 luni. Pentru aceasta trebuie să vă programaţi la orice Ambasadă/Consulat.
Dacă aţi solicitat stabilirea domiciliului în România, veţi depune jurământul la sediul ANC din Bucureşti, iar cei de la ANC vă vor progama automat pentru depunerea jurământului la Bucureşti.
Dacă aţi solicitat stabilirea domiciliului în străinătate, trebuie să vă programaţi pentru depunerea jurământului la cea mai apropiată Misiune Diplomatică a României, în funcţie de regiunea unde sunteţi domiciliat actualmente.
Dacă părinții nu sunt căsătoriți oficial, dar în certificatul de naștere românesc al copilului apar date despre tatăl său, atunc aceste trebuie să ofere un acord mamei pentru a primi indemnizații.
Pot exista două persoane cu număr identic al dosarului, dacă dosarele au fost depuse în ani diferiţi. Dacă dosarul pe care îl găsiţi a fost depus în acelaşi an, e posibil să fie o greşeală şi vă sfătuim să vă adresaţi la ANC pentru a lămuri situaţia, şi eventual, pentru a afla numărul corect al dosarului.
Echipa Detalii. md vă oferă asistenţă la procesul de transcriere al actelor de stare civilă (certificat de naştere/căsătorie) în Registrul de stare civilă al României, pentru mai multe detalii puteţi accesa siteul nostru la rubrica Cetăţenie Română, Transcrierea actelor de stare civilă.
Pentru România nu există certificat de divorţ sau deces, aparte, ci se aplică 2 ştampile pe verso la certificatul de naştere sau căsătorie, precum că persoana în cauză sa căsătorit şi respectiv a divorţat sau a decedat.
Echipa Detalii. md vă consultă la procesul de aplicare a menţiunilor de căsătorie şi divorţ/deces la Primăria Sector 1 Bucureşti sau la alte Primării de pe teritoriul României.
Cetăţenia română se poate retrage persoanei care:
– aflată în străinătate, săvârşeşte fapte deosebit de grave prin care vatămă interesele statului român sau lezează prestigiul României, sau se înrolează în forţele armate ale unui stat cu care România a rupt relaţiile diplomatice sau cu care este în stare de război;
– a obţinut cetăţenia română prin mijloace frauduloase;
– este cunoscută ca având legături cu grupări teroriste sau le-a sprijinit, sub orice formă, ori a săvârşit alte fapte care pun în pericol siguranţa naţională.
Pierderea cetăţeniei române prin retragere are loc la data emiterii ordinului Preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie de aprobare a retragerii cetăţeniei române. Cetăţenia română nu poate fi retrasă aceluia care a dobândit-o prin naştere.
Întreabă de Specialiști
Completează formularul de mai jos și în scurt timp vă vom telefona